Een deel van de klanten van ING klaagt dat internetbankieren, mobiel bankieren en betalen met iDeal niet werken. Het is onbekend waardoor dat komt. ING zegt zelf dat het niets weet van een storing en zoekt nog naar de oorzaak.
ING-klanten klagen op sociale media over de slechte bereikbaarheid van de bank, maar woordvoerder Jeroen Baardemans kan circa twee uur nadat de klachtenstroom begon nog niet aangeven waardoor dat komt. "We weten niets van een storing in onze systemen", zo zegt Baardemans. "We zoeken nog naar een oorzaak, zowel intern als extern."
Een externe oorzaak zou bijvoorbeeld een peeringprobleem met een internetprovider kunnen zijn. Het is niet bekend hoeveel mensen moeite hebben met het bereiken van internetbankieren; voor een deel van de gebruikers werken de systemen in ieder geval wel. ING kampte in het afgelopen jaar meer dan eens met flinke storingen.
Update, 16:17: Inmiddels zijn de problemen opgelost, aldus ING. Het probleem lag bij een netwerkleverancier; welke dat was, wil de bank niet kwijt. Ook andere sites lijken, in mindere mate, last te hebben gehad van het probleem.