BANNER CW-100

                                                                                Wij zorgen ervoor dat uw website gezien wordt!

Bericht voor synology gebruikers

Beste Synology-gebruikers,

Graag willen wij u informeren dat een ransomware genaamd "SynoLocker" momenteel enkele Synology NAS-gebruikers beïnvloedt. Deze ransomware vergrendelt getroffen servers, versleutelt bestanden van gebruikers en eist een vergoeding om toegang tot de versleutelde bestanden te krijgen.

We hebben bevestigd dat de ransomware alleen van invloed is op de Synology NAS-servers met oudere versies van DiskStation Manager door het uitbuiten van een beveiligingsprobleem, dat in december 2013 werd opgelost.

Getroffen gebruikers kunnen de volgende symptomen ervaren:

  • Als men zich aanmeldt bij DSM verschijnt er een scherm dat de gebruikers op de hoogte brengt dat de gegevens zijn gecodeerd en een vergoeding is vereist om toegangte krijgen tot deze gegevens.
  • Abnormaal hoog CPU-gebruik of een lopend proces genaamd "synosync" (kan worden gecontroleerd in Hoofdmenu> Broncontrole).
  • DSM 4.3-3810 of eerder; DSM 4.2-3236 of eerder; DSM 4.1-2851 of eerder; DSM 4.0-2257 of eerder is geïnstalleerd, maar het systeem zegt dat er geen updates beschikbaar zijn op Configuratiescherm > DSM bijwerken.
  • DSM 4.3-3827 of later
  • DSM 4.2-3243 of later
  • DSM 4.0-2259 of later
  • DSM 3.x of vroeger wordt niet beïnvloed

Als u de bovenstaande symptomen ervaart, sluit dan onmiddellijk het systeem af en neem contact op met onze technische support: https://myds.synology.com/support/support_form.php

Als u de bovenstaande symptomen niet bent tegengekomen, dan raden we aan om DSM 5.0, of onderstaande versie te installeren:

U kunt handmatig de laatste versie vanDownload Center downloaden en deze installeren op Configuratiescherm > DSM bijwerken > Handmatig DSM bijwerken.

Als u een vreemd gedrag opmerkt of vermoedt dat uw Synology NAS-server is getroffen door het bovenstaande probleem, neem dan contact met ons op .

Onze oprechte excuses voor de eventuele problemen of ongemakken dat dit probleem heeft veroorzaakt. We houden jullie op de hoogte over de laatste informatie bij het aanpakken van dit probleem.

Bedankt voor jullie begrip en geduld.

Met vriendelijke groet,
het Synology Development Team

 
Chiwi's Webdesign

Volg ons op Social Media

facebook logo 1-11  Googleplus-137  linked icon-15   twitter1-21 

 

 

Twitter response: "Could not authenticate you."